Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
שירות לקוחות

כבלים מתקדמים שעומדים בכל התקנים המחמירים

שריפה היא אחת הסכנות החמורות ביותר בכל מקום שיש בו בני אדם. כחלק מההתמודדות עם האש, נדרש ציוד שיהיה חסין בפניה – בעיקר על-מנת שאפשר יהיה להתנהל באופן מיטבי במצבי חירום ולהצליח לפנות את הנוכחים במקום ללא אבדות בנפש. לצורך זה ייעשה שימוש בכבלים חסיני אש. כבל חסין אש הוא כבל שממשיך לשמור על הרציפות החשמלית או האופטית לפרק זמן נתון גם כשיש אש, או לחילופין כבל מעכב בעירה (כך שהוא לא מאפשר ללהבות לעבור דרכו לאזורים אחרים). אטקה בע"מ מציעה כבלים אלה וכן ייעוץ מקיף לגבי ציוד חסין אש.

המקומות העיקריים שבהם נדרש כבל חסין אש

* בתי חולים – ומוסדות דומים שבהם נדרש תפקוד אופטימלי של פריטי ציוד רבים גם כשפורצת שריפה.

* מגדלי משרדים / מגורים – שריפה בבניין רב קומות מציבה אתגר של ממש מבחינת פינוי בני האדם השוהים בו. על-מנת שהמכשירים הרלוונטיים שתומכים בפינוי יעבדו כשורה, הם חייבים להתבסס על כבלים חסיני אש.

* מפעלים תעשייתיים – לצורך הפעילות הרציפה של מתקנים שונים.

* מנהרות – בכל מנהרה ישנן מערכות מורכבות האחראיות על התקשורת, על האוורור ועל התאורה. מערכות אלה חייבות לפעול גם במצבי שריפה, בכדי למנוע אסון כבד.

באופן טבעי ישנם מספר תקנים מחמירים לגבי כבלים עמידים לשריפה ומעכבי בעירה. תקן אחד הוא IEC60331 של הנציבות האלקטרו-טכנית הבינ"ל, וכמו כן ישנו תקן גרמני ותקן אירופאי. החומרים שמהם מיוצר כבל חסין אש כוללים מינרלים וסיבי זכוכית, ועוד דרך לייצר את החסינות ההכרחית היא עיטוף לב הכבל בפלדה שמונעת כניסת חמצן (והיעדר החמצן מנטרל את האפשרות להתפשטות האש). אטקה משווקת כבלים חסיני אש של יצרניות מובחרות על בסיס ניסיון מצטבר של למעלה מ-50 שנות פעילות בתחום הציוד החשמלי. החברה מעניקה גם ייעוץ מקצועי וסבלני, כולל הסברים מפורטים וברורים לגבי היתרונות והחסרונות של כל מוצר ומוצר, וזאת על-מנת לעזור ללקוחות להבין מהי הבחירה הכדאית ביותר עבורם. לאטקה 3 סניפים – במרכז הארץ, בצפונה ובדרומה – וכן מערך משלוחים יעיל ומהיר.