Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
שירות לקוחות

כבל מתח גבוה

כבל מתח גבוה הינו כבל מיוחד שנועד לאפשר הולכה של מתח חשמלי גבוה בהתאם לתקנים המחמירים. כמובן שכדי להיות בטוחים שהמערכת בטיחותית ומאפשרת אספקת חשמל ללא סיכונים חשוב לעשות שימוש ברכיבים מתאימים ובעלי תקנים מחמירים. וזה רלוונטי מאוד גם לכבל מתח גבוה. חברת אטקה המקצועית מספקת מוצרים ושירותים מסוג זה.

 

כבל מתח גבוה, נתונים חשובים

כאשר מקימים מערכת חשמל חשוב לזכור כי נושא הבטיחות הינו מעל לכל. נכון שחשוב לנו מאוד שהמערכת תהיה פעילה כראוי, נכון שאנחנו רוצים להיות בטוחים שכל הרכיבים מתאימים וממלאים את התפקידים שלהם. אבל מעל כל זה – אנחנו חייבים לעשות כל מאמץ כדי להבטיח שהכבל יהיה בטיחותי וימנע מצבי חירום וסיכונים מבני אדם וגם מרכוש. לכן יש להתייחס לרמת המתח העתידי, ובהתאם לכך לבחור את הכבל המתאים.

בעת רכישת הכבלים יש להתייחס למספר נתונים. הדבר הראשון זה הבידוד. למעשה זה הפרמטר הקריטי ביותר בנושא הכבלים. יש להבין כי קיימים סוגים שונים של טכניקות בידוד, בידוד גז, בידוד שמן וכן בידוד בחומרים פלסטיים או פולימריים. לכל סוג של בידוד יש תכונות משלו. מה שמסביר מדוע חשוב לקבל החלטה בכל מקרה לגופו, על מנת להיות בטוחים כי הכבלים הנבחרים בטיחותיים ומתאימים למערכת החשמל. בהתאם לגובה המתח וכן בהתייחס לנתונים נוספים.

חשוב לציין כי כבלים צריכים לעבור בדיקות רלוונטיות על מנת לקבל את תו התקן. התו שמעיד כי מדובר על כבל בטיחותי ומתאים לשימושים להם הוא נועד. לפני כל רכישה יבדוק הלקוח כי הוא בוחר נכון את הכבלים, וכי אלו שמסופקים לו הם אלו שמתאימים לתפקיד שלו. באותה מידה יש לבדוק כי קיים תו המעיד על תקניות של הכבל.

כבל מתח גבוה קונים באטקה – המשווק המוביל בענף החשמל

אטקה זו חנות מובילה ומוכרת בענף השיווק של רכיבי החשמל. כל חשמלאי יודע שחשוב למצוא משווק מורשה ומקצועי שיכול לענות על הצורך, ולספק לנו את האביזרים הנחוצים לנו בזמינות מקסימלית. כדי להצליח לעבוד כמו שצריך ולהשלים פרויקטים ביעילות רבה. גם אתם תוכלו למצוא את המענה המתאים לכם באטקה – היבואן המומלץ בענף.

כבל מתח גבוה כשמו כן הוא: כבל המיועד להעברת זרם חשמלי במתח גבוה. כדי למלא את ייעודו ללא תקלות ובאופן הבטוח ביותר האפשרי, כל כבל כזה מורכב ממספר שכבות: השכבה הפנימית ביותר היא המוליך, לאחר מכן יש שכבה חצי מוליכה פנימית, שכבת בידוד, שכבה חצי מוליכה חיצונית, חומר סופח לחות, סיכוך מנחושת ומעטה חיצוני. לנוכח התפקיד המשמעותי של כבלי המתח הגבוה חובה כמובן להתייחס במלוא הרצינות לכל הפרמטרים הרלוונטיים לבחירה. אטקה בע"מ משווקת גם כבלי אלומיניום למתח גבוה וגם כבלי נחושת למתח גבוה, באיכות מוקפדת ובתמחור הוגן. השירות כולל ייעוץ סבלני ומקיף שמבטיח התאמה מדויקת לכל צורך.

הדגשים העיקריים עבור כבל מתח גבוה

* החומר שממנו מיוצרת השכבה הפנימית של הכבל – האפשרויות הנפוצות ביותר והמומלצות ביותר הן נחושת ואלומיניום, גם בזכות העמידות הגבוהה וגם בזכות יעילות העברת הזרם החשמלי.

* בידוד – כבלי מתח גבוה חייבים להיות מבודדים באופן מקסימלי – הן ביחס למתח פריצה ומתח יתר והן ביחס לטמפרטורות גבוהות. זהו פרמטר קריטי, ולכן פותחו מספר טכניקות לבידוד מוצלח. ביניהן: בידוד באמצעות פולימרים או חומרים פלסטיים (PVC, XLPE, EPR ועוד), בידוד עם נייר רווי שמן, בידוד גז ועוד.

* עמידה בתקן – רק כבלים תקניים, על-פי התקנים המחמירים ביותר הקיימים כיום, מבטיחים מקסימום בטיחות.

כבלים מובחרים בלבד

כבל מתח גבוה הוא מוצר שחייב לעמוד ברף איכות גבוה במיוחד. אטקה בע"מ מייבאת ומשווקת כבלים של יצרניות מובילות בתחום ספציפי זה ובפרט את כבלי הנחושת והאלומיניום של GENERAL CABLE, חברת בת של התאגיד המוערך Prysmian Group שנוסד עוד במאה ה-19 ומאז אחראי לחידושים רבים בתחום הציוד החשמלי. גם אטקה עצמה הינה חברה ותיקה מאוד – היא החלה לפעול ב-1971, ומתרגמת את הניסיון הרב של נשות ואנשי המקצוע לייעוץ מועיל במיוחד. דגש נוסף הוא אספקה מהירה של פריטי הציוד השונים וכן תמיכה מלאה לכל לקוח גם לאחר המכירה. סניפי החברה פזורים ברחבי הארץ, וליתר דיוק בפתח תקווה, באר שבע וקרית ביאליק.