Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
שירות לקוחות

כבל חסין אש

כבל חסין אש הוא כבל ייעודי שנוצר על מנת להיות מוגן גם בתנאים של אש. כך שהתשתית החשמלית לא תינזק כתוצאה מהאש שעלולה לפרוץ במקום. ניתן להתייחס לשני סוגים עיקריים של כבלים חסיני אש. בכל מקרה נכון להכיר את האפשרויות ולבחור את הכבל המתאים לפי הנתונים. חברת אטקה המקצועית מספקת מוצרים ושירותים מסוג זה.

כבל חסין אש, נתונים ומידע

  • יש שני סוגים עיקריים של כבלים חסיני אש. הקטגוריה הראשונה כוללת בתוכה כבלים שעומדים בתנאי אש בוערת זמן מסוים. ובו הם שומרים על רציפות חשמלית או אופטית. הקטגוריה השנייה מוגדרת ככבלים מעכבי בעירה. כלומר, כבלים שלא מאפשרים ללהבת האש להתפשט הלאה ממקום בו הכבל חשוף לאזורים אחרים. התנגדות זו לאש מונעת התפשטות מקומה אחת לאחרת או מחדר למשנהו.
  • קיימים בענף חומרים שונים שממלאים תפקיד של עיכוב בעירה. הרווחים הם PVC ו – HFFR.
  • חשיבות רבה יש לחסינות האש כשמדובר בכבלים שממלאים תפקידים של הזנת מתח למערכות שפעילותן קריטית. גם כבלים שמשמשים עבור תקשורת צריכים להמשיך לתפקד פרק זמן סביר בתנאי אש. לדוגמה, כבלים במנהרות לתנועה חייבים להמשיך לפעול גם בתנאי אש, וזאת כדי לאפשר לנוכחים בתוך המנהרה למצוא את דרכם החוצה וליצור קשר לאזעקת עזרה. כך גם במבנים מרובי קומות – על מנת לאפשר פינוי יעיל בזמן חירום על המערכות להמשיך לתפקד זמן מה גם במקרה של להבות. וכמובן – בתי חולים ומוסדות שונים שמעניקים טיפולים מצילי חיים.
  • יש תקנים שונים שמסומנים על הכבלים ומאשרים כי מדובר במוצרים מוגני אש. אך היות ויש דעות שונות בנושא הבדיקה, יש תקנים שונים בתחום זה.

מצאו אצלנו כבל חסין אש הרצוי לכם

הכבלים המתאימים לכם נמצאים אצלנו – באטקה. חברת אטקה מציעה ללקוחות מבחר רחב של רכיבי חשמל, אלקטרוניקה וזיווד. בין היתר תוכלו למצוא אצלנו כבל חסין אש מותאם למטרה שלכם. לפי המבנה בו אמורים הכבלים להיות מותקנים נוכל להמליץ לכם על הכבל המתאים והרצוי לכם. נכוון אתכם לבחירה מוצלחת ונכונה לפי הצורך, המטרה והדרישות שפניהם הנכם ניצבים. מאטקה תצאו עם כבלים איכותיים ותקניים.