Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
שירות לקוחות

הסוגים השונים של משני זרם

משנה זרם הוא רכיב חשמלי שתפקידו הוא מדידת זרמים חשמליים גבוהים. הרכיב נקרא גם שנאי זרם, והוא מייצר זרם חשמלי אשר מוגדר כ"זרם משני". הדרך שבה מיוצר הזרם היא על בסיס השראה אלקטרומגנטית, ממוליך שבו ישנה זרימה של זרם חילופין. למרות העובדה הזו, שנאי זרם לא מהווים מקורות אנרגיה והם לא מפעילים מכשירים חשמליים אלא "רק" מודדים את עוצמת הזרם. כמובן שגם למדידה יש חלק מרכזי בתפקוד התקין של המערכות החשמליות הרלוונטיות, ולכן חשוב לבחור משני זרם באופן מושכל ובהתאמה מלאה לשאר המרכיבים במערכת. אטקה בע"מ מציעה מגוון רחב של שנאים, כולם של יצרניות מובחרות.

* רמת דיוק – התפקיד של משנה זרם הוא כאמור למדוד זרם חשמלי, ובהתאם אחד הפרמטרים לפיהם מסווגים כל המשנ"זים הוא רמת הדיוק. במעבדות שבהן נדרשת רמת דיוק מרבית ייעשה שימוש במשנה זרם עם דיוק של 0.1%. במוני אנרגיה רמת הדיוק של משני הזרם היא עד חצי אחוז, וכשהמטרה היא פיקוד על ההגנות של המערכת החשמלית ניתן "להסתפק" ברמת דיוק של 1% ואף פחות מכך.

* יחס המרה – האופציה המקובלת ביותר היא 5 אמפר, וגם 1 אמפר ו-2 אמפר הם ערכים נפוצים. נתון זה מתאר את הזרם כשבצד הראשוני ישנו הזרם המקסימלי.

* אפשרויות המדידה – ישנם שנאי זרם אשר מודדים את הזרם על מופע אחד, וישנם שנאים אשר מודדים בעת ובעונה אחת זרם בכל שלושת המופעים. השנאים מהסוג השני נקראים גם "שנאי מסכם".

איכות ללא פשרות וייעוץ מקיף

אטקה בע"מ מציעה כאמור דגמים שונים של משני זרם, כולם מובחרים ובפרט את אלה של CIRCUTOR, חברה ספרדית שמוכרת בזכות החדשנות הטכנולוגית שעומדת בבסיס ייצור המוצרים שלה. אטקה, שהחלה לפעול בשנת 1971 ובהתאם צברה ניסיון רחב היקף בתחומי החשמל והאלקטרוניקה, מספקת גם שירותי ייעוץ מקצועיים לכל לקוח שזקוק לכך – על-מנת להבטיח בחירה במשנה הזרם האופטימלי בהתאם למאפייני המערכת. זמני האספקה של שנאי הזרם מהירים מאוד, לרבות האופציה של אספקה מידית בסניפי החברה בפתח תקווה, באר שבע וקריית ביאליק.