Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
שירות לקוחות

הסוגים השונים של מפסקי גבול

מפסק גבול (Limit Switch) הוא רכיב נפוץ במיוחד במערכות ההפעלה של שערים חשמליים, מעליות, מערכות אוטומטיות שונות ועוד. תפקידו של מפסק הגבול הוא לסגור מעגלים חשמליים וכמו כן לנתק אותם במידת הצורך. לשם כך כוללים מפסקי גבול מנגנון מכאני ייעודי שמזיז את ראש המפסק. כשהראש זז, המצב של המגעים עם גוף המפסק משתנה, וכך נסגר מעגל חשמלי או נפתח, ומתבצעים הפעלות וניתוקים. כל מפסק גבול כולל שני מגעים, אחד פתוח ואחד סגור, והזרם עובר בו זמנית בצמד המגעים. דוגמה לתפקיד מפסק גבול היא כשמעלית מגיעה לקומה המבוקשת ונדרשת כמובן הפסקת פעולתה. במצב זה מפסק הגבול נכנס לפעולה, מבצע ניתוק חשמלי ועוצר את פעולת מנוע המעלית כך שהיא עוצרת. אטקה בע"מ משווקת מפסקים של מיטב היצרניות העולמיות.

* מפסק עם ראש הפעלה גלגלת – בדגמים אלה ראש ההפעלה הינו גלגלת וכשהיא נלחצת, מפסק הגבול מפסיק את פעולת המכשיר החשמלי.

* מפסק בעל ראש הפעלה כפתור – באופן דומה לדגמים מהסוג הקודם, גם במפסקים אלה לחיצה על הכפתור תייצר את התגובה המבוקשת.

* מפסק עם ראש הפעלה זרוע גלגלת – הראש של מספק הגבול הוא זרוע, והזרוע כוללת בראשה גלגלת. הזרוע יכולה לזוז גם ימינה וגם שמאלה, והתזוזות גורמות לפעולות הרצויות.

* מפסק עם ראש הפעלה זרוע אנטנה – מפסקים דומים לאלה מהקטגוריה הקודמת, אבל עם הבדל אחד: הזרוע כולל אנטנה גמישה. מפסק הגבול נכנס לפעולה בהתאם לתזוזת האנטנה.

* מפסק גבול שמופעל במשיכה – בראש ההפעלה של מפסקי הגבול מהסוג הזה ישנה טבעת מתכת. משיכת הטבעת מפעילה את מפסק הגבול.

ייעוץ מקצועי שמבטיח בחירה מדויקת

אטקה בע"מ מייבאת ומשווקת מבחר רחב מפסקי גבול. כמו כל המוצרים בקטלוג העשיר באפשרויות – למעלה מ-20,000 פריטים – גם מפסקי הגבול הם של מיטב היצרניות בתחום ובפרט OMRON. אטקה מספקת גם ייעוץ סבלני ומקיף, על בסיס ניסיון של עשרות שנות פעילות כמו גם התעדכנות מתמדת בכל החידושים בתחומי החשמל והאלקטרוניקה. מפסקי הגבול מכל הסוגים ניתנים לרכישה מידית בסניפי החברה בבאר שבע, קריית ביאליק ופתח תקווה, וכמו כן ניתן לקבל אותם במשלוח תוך 24 שעות.