Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
שירות לקוחות

המאפיינים העיקריים של תא פוטואלקטרי

תאים פוטואלקטריים הם תאים שבתוכם יש חומר מוליך למחצה – חומר שאינו מוליך וגם אינו מבודד, אלא משנה את תכונותיו כתוצאה מהשפעת גורמים חיצוניים. בתא הפוטואלקטרי חומר זה נכנס לפעולה כשקרן אור פוגעת בפני התא. אותו מוליך למחצה משנה את המוליכות החשמלית שלו ומאפשר לזרם חשמלי לעבור דרך התא. ההמרה של אור לחשמל מאפשרת מגוון רחב של שימושים, ובאופן טבעי תא פוטואלקטרי הוא רכיב משוכלל ורגיש שמחייב מקסימום תשומת לב, ובעיקר בחירה נכונה. לחברת אטקה בע"מ יש גם ניסיון נרחב וגם בקיאות מקצועית שמבטיחים בחירה מדויקת בהתאמה מושלמת לכל צורך.

* מבנה – התא הפוטואקלטרי הוא למעשה שפופרת אלקטרונית מרוקנת מאוויר ועשויה זכוכית. בתוך השפופרת ישנם חוט ממתכת ולוח ממתכת שלא נוגעים האחד בשני.

* שימושים – שימוש נפוץ במיוחד בתאים פוטואלקטריים הוא במכשירים שתפקידם הוא שידור תמונות – למשל מצלמת טלוויזיה או מקרן. במקרים אלה התאים ממירים תמונה לאותות חשמליים שאפשר להעביר הלאה. עוד דוגמה לתא מסוג זה היא תאים סולאריים, ובמקרה זה אנרגיית אור השמש מתורגמת לחשמל (ולנוכח היתרונות של חשמל מהשמש, השימוש בהם ילך ויתרחב במידה ניכרת בשנים הקרובות).

* מחקר ופיתוח – התפקידים הרגישים והמשמעותיים של התאים הפוטואלקטריים מצריכים ייצור מדויק מאוד. בהתאם מומלץ להעדיף תאים של יצרניות מובחרות המשקיעות משאבים רבים במחקר ובפיתוח וכך הן יכולות להבטיח מקסימום איכות. דוגמה ליצרנית כזו היא חברת OMRON היפנית שפועלת בתחום החשמל כ-90 שנים.

איכות ללא פשרות וייעוץ מקצועי מקיף

תא פוטואלקטרי הוא כמובן רק אחד מתוך שורה ארוכה של מוצרים ב-7 קטגוריות שונות שחברת אטקה מייבאת ומשווקת: ציוד לתשתיות חשמליות, רכיבים אלקטרוניים, זיווד לתעשיות האלקטרוניקה והחשמל, רובוטיקה אוטומציה תעשייתית, פתרונות לתחום הסולארי, מטענים לכלי רכב חשמליים ופתרונות לסביבה נפיצה. כל המוצרים נבחרים בקפידה, כך שכל פריט בקטלוג רחב היריעה של אטקה – שכולל למעלה מ-20,000 מוצרים – הינו איכותי במיוחד. עוד מרכיב בשירות של החברה הוא ייעוץ מקיף ובנוסף כוללת ההתחייבות לכל לקוח גם תמיכה טכנית במידת הצורך.